رييس هيات مديره و مدير عامل شرکت پست، درسفر خود به استان خراسان رضوي، بر موفقيت پست وحرکت به سمت تفکر شرکتي و اقتصادي تاکيد کرد.
وايمکس نيوز - به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات،حسين مهري، در سفر اخير خود به مشهد و در جلسه شوراي اداري خراسان رضوي گفت: تغيير ديدگاه و جهت گيري شرط لازم تحول پست است به همين دليل مديران و کارکنان بايد از تفکر سنتي فاصله گرفته و به دنبال خلق ايده ها و شيوه هاي نو باشند.
مهري افزود: جهت گيري پست هاي موفق امروز دنيا در هر سه زمينه فيزيکي، مالي و الکترونيکي با تمرکز بر ارايه خدمات کالا محور است.
وي اظهارکرد: تغيير ديدگاه به سمت جذب، حفظ و تقويت سرويس هاي با ارزش افزوده از جمله بانک ها، ابلاغيه ها، تامين اجتماعي و همچنين پست بيمه مي تواند راهگشاي پست در رسيدن به افق تعيين شده باشد.
مهري ، هدف شرکت در جهت بهبود وضعيت معيشتي کارکنان را افزايش ساليانه حداقل 30 درصدي حقوق و مزايا عنوان کرد و افزود: اما با وضعيت فعلي نمي توان به اين هدف رسيد و لازمه تحقق آن چابک تر شدن مجموعه و رفتن به سمت تفکر شرکتي و اقتصادي است.
مديرعامل پست اظهار داشت : پست مالي عامل متحول شدن شرکت است که به نظر مي رسد نياز به توجه و بازنگري مجدد دارد. اين خدمت سال گذشته راه اندازي شده است اما عملکرد قابل قبولي در برخي استانها از جمله خراسان رضوي ندارد. تقويت اين سرويس نياز به بازاريابي بويژه در بخش ها و شرکت هاي طرف قرارداد دارد و به اين منظور مي توان از اهرم هاي تشويقي از قبيل اعطاي تسهيلات استفاده کرد.
وي ادامه داد: بايد تراکنش باجه ها افزايش يابد وبه عنوان مثال قبوض پست از طريق اين باجه ها پرداخت شود.
به گفته وي،در حال حاضر به نظر مي رسد متصديان باجه هاي پست مالي نياز به آموزش مجدد دارند بنابراين بايد با هماهنگي و تعامل بيشتر با پست بانک، بازآموزي انجام گيرد و موانع و مشکلات موجود که موجب نارضايتي طرف مقابل نيز شده است مرتفع شود.
مهندس مهري همچنين بر لزوم حفظ و تقويت اعتماد مردم به عنوان اصلي ترين سرمايه شرکت پست تاکيد کرد و افزود: بايد با حذف دستورالعمل ها و بخش هاي غير ضروري، پرداخت به موقع خسارت هاي احتمالي، عدم اجبار آنها در انتخاب سرويس و در مقابل ارتقا کيفيت به عنوان اصل جدايي ناپذير پست هاي موفق در دنيا، تکريم و تشويق شهروندان به استفاده از خدمات پست و در مقابل کاهش قيمت تمام شده؛ اين سرمايه عظيم را حفظ کنيم.
وي استفاده بيشتر از سرويس ارسال پيامک به مشتريان و آگاه کردن آنها از سير مرسولاتشان به منظور تقويت اعتماد مردم به پست و رقابت با بخش هاي غيردولتي را از ديگر مولفه هاي مردم داري در شبکه عنوان کرد.
مديرعامل پست تاکيد کرد: تغيير ظاهري در باجه ها و نامه رسان ها به عنوان ويترين اصلي پست در دستور کار مديران است، اما مي بايست همراه با اين تغييرات ظاهري، رفتارها نيز تغيير کند.
وي از مديران خواست چابک سازي و کوچک کردن ستاد در راستاي تقويت بخش اجرا و همچنين رسيدگي به مسايل و مشکلات نامه رسان ها را به صورت جدي مدنظر قرار دهند.
رييس هيئت مديره با اشاره به اينکه آينده نگري يک اصل است افزود: دولت بر استقرار دولت الکترونيک پافشاري دارد به همين دليل خواه ناخواه برخي سرويس هاي فيزيکي در حال از بين رفتن است؛ بنابراين بايد با هدف گذاري صحيح ارايه خدمات الکترونيکي بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.
مهندس مهري در ادامه بر استفاده بيشتر از توان بخش خصوصي و همچنين توسعه همکاري ها با سازمان ها و دستگاه هاي دولتي که مي توانند زمينه ارايه خدمات و سرويس ها با ارزش افزوده بيشتري را فراهم کنند تاکيد کرد.
وي ارايه هرچه بهتر و کيفي تر خدمات نيابتي در جهت تامين حداکثري رضايت مشتريان را از ديگر مصاديق تغيير جهت گيري در پست ذکر کرد و افزود: ثبت نام اظهارنامه مالياتي از ابتداي تيرماه در سراسر کشور آغاز مي شود بنابراين لازم است مديران و روسا با تمرکز بيشتري اين طرح را نيز مانند ساير طرح هاي مشترک، به اجرا رسانند.
او همچنين بر افزايش نظارت ها و مميزي هاي چندلايه هم در بخش هاي دولتي و هم غيردولتي به منظور جلوگيري از ريزش درآمد و تامين رضايت مشتريان تاکيد کرد.
مهندس مهري گفت: با توجه به اينکه توزيع بخش استراتژيک و مهم پست است اما بررسي عملکرد توزيع در کشور نشان مي دهد اين بخش در خراسان رضوي وضعيت مناسبي ندارد و معطله ها و برگشتي هاي استان رقم قابل ملاحظه اي را به خود اختصاص داده است.
به گفته وي، در اين استان 29 درصد کارکنان در بخش توزيع مشغول خدمت هستند و در سالهاي اخير تعداد زيادي از نيروها از اين بخش به واحدهاي ستادي استان سوق داده شده اند که بايد در اولين فرصت اين نيروها به بخش توزيع بازگردانده شوند.
وي پس از بررسي عملکرد سال 93 و دو ماهه امسال شهرستانها و نواحي پست خراسان رضوي گفت: اين گزارش نشان مي دهد ناحيه 9 مشهد، شهرستانهاي درگز، قوچان، فريمان، جوين، بردسکن، سرخس، ناحيه هفت مشهد، شهرستانهاي، تايباد و ناحيه چهار مشهد زير ميانگين استان هستند که بايد عملکردشان مورد بازنگري قرار گيرد.
رييس هيئت مديره افزود: بررسي عملکرد موفق اين شهرستان ها در دو ماهه امسال و ناحيه سه مشهد، قوچان و فريمان در سال 93 نيز نشان مي دهد دليل اين موفقيت اين واحدها تغيير رويکرد و جهت گيري همسو با پست هاي موفق دنيا يعني رفتن از ارايه خدمات پست نامه به سمت خدمات کالايي بوده است . بنابراين لازم است ساير واحدها نيز اين تغيير جهت گيري را مدنظر قرار داده و از تجربيات مديريتي موفق اين واحدها نيز بهره مند شوند.
وي گفت: به عنوان مثال همانطور که در مشهد در پايانه مسافربري و فرودگاه دفتر حمل و جابجايي کالا راه اندازي شده است، اين اقدام واقدامات مشابه بايد در ساير شهرهاي استان گسترش يابد.